La informació és un fenomen de la transparència (Byung-Chul Han)
forges |
La societat de la
transparència és una societat de la informació. En aquest sentit, la informació
és, com a tal, un fenomen de la
transparència, perquè li manca tota negativitat. (...)
La societat de la
transparència no només manca de veritat, sinó també d’aparença. Ni la veritat
ni l’aparença són tan aparents. Només és completament transparent el buit. Per
desterrar aquest buit es posa en circulació una massa d’informació. La massa d’informació
i d’imatges és una plenitud en la que encara es deixa notar el buit. Un augment d’informació i
comunicació no aclareix per si sol el
món. La transparència tampoc fa clarivident. La massa d’informació no engendra
cap veritat. Quanta més informació es
posa en marxa, tant més enrevessat és el món. La hiperinformació i la
hipercomunicació no injecta cap llum
a la foscor.
(“La societat de la
informació”)
Byung-Chul Han, La sociedad de la transparencia, Herder,
Barcelona 2013
Comentaris