Descartes explorarà la via dels sentits per demostrar l'existència de les coses corpòries.




Ara bé, a més d'aquesta naturalesa corpòria que és l'objecte de la geometria, m'he acostumat a imaginar moltes altres coses, a saber: els colors, els sons, els gustos, el dolor, i altres per l'estil, tot i que d'una manera molt distinta. 

I com que percebo molt millor aquestes coses pels sentits, les quals sembla que hagin estat portades fins a la imaginació per mitjà dels sentits i la memòria, crec que, per examinar-les més còmodament, em caldrà examinar també què és sentir, per poder veure així si d'aquestes idees que rebo a l'esperit mitjançant aquesta manera de pensar que anomeno sentir en puc extreure alguna prova certa de l'existència de les coses corpòries.

(1) I primeramente recordaré a la meva memòria quines són les coses que abans pensava que eren certes, com ara les rebudes pels sentits i en quins fonaments es basava la meva creença.

(2) Més tard, examinaré les raons que m'han obligat, després, a posar-les en dubte.

(3) I, finalment, consideraré què he de creure ara. 

Descartes, Meditacions Metafísiques, VIna meditació

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Percepció i selecció natural 2.

Gonçal, un cafè sisplau

La ciència del mal (Simon Baron-Cohen).