La filosofia es preocupa del que ignorem.




El meu punt de vista particular és que la filosofia es compon d’especulacions sobre temes, l’exacte coneixement dels quals no és possible encara.

Podríem dir que ciència és el que sabem, i filosofia el que ignorem.

Jo crec que la filosofia té una doble utilitat. Una de les coses per a les quals serveix és per mantenir viva l’especulació sobre temes que encara n estan subjectes al coneixement científic, el qual, després de tot, no cobreix sinó una petita part de tot allò que és susceptible d’interessar la humanitat. (...) Estic convençut que engrandir la imatge que un home pugui tenir del món, obrint-li les portes del reialme de l’hipotètic, és una de les tasques de la filosofia.

Però aquesta en té una altra tasca, que jo jutjo igualment important: demostrar-nos que hi ha coses que ens crèiem que sabíem i de les quals no sabem res. Per una banda, la filosofia ens obliga a reflexionar sobre les coses que un dia podem arribar a saber i, per l’altra, manté la nostra consciència desperta al fet de les nostres pròpies limitacions. (pàgs. 7-8)


Bertrand Russell, La meva concepció del món, edicions 62, Barcelona, segona edició 1974

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Percepció i selecció natural 2.

Gonçal, un cafè sisplau

"¡¡¡Tilonorrinco!!! ¡¡¡Espiditrompa!!!"