300 alumnes de secundària de l’Alt Penedès han descobert la relació entre neurociència i creativitat.



Alumnes de centres de secundària de la comarca han assistit a una xerrada i han visitat l’exposició Neurociència i Creativitat del projecte Milestone, en el marc de la Setmana de la Filosofia que Vilafranca celebra coincidint amb el IV Congrés Català de Filosofia.

Uns 300 joves van conèixer els estrets vincles entre neurociència i creativitat i com genis de la talla d’Einstein, Kant o Newton patien algun trastorn mental. Actualment, la ciència afirma que aquests científics o pensadors eren més creatius perquè a causa del seu trastorn mental veien la realitat diferent.

L’activitat creativa del cervell és, doncs, un àmbit de gran interès per als neurocientífics i cada vegada més diverses investigacions constaten que actuant sobre el cervell, es podria provocar artificialment la creativitat o curar malalties.

Els límits ètics que comportaria és una de les qüestions que s’ha plantejat a aquests joves, com explica el professor de Filosofia de l’institut dels Monjos, Daniel Inglada.

La xerrada va tenir lloc ahir dijous, a Vinseum, on està instal·lada l’exposició Neurociència i Creativitat.


rtvvilafranca.cat, 27/11/2015

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Percepció i selecció natural 2.

Freud: la geneologia de la moral.