L´expulsió, una altra opció eliminacionista.


expulsió, sovint anomenada deportació, és una tercera opció eliminacionista. Elimina la gent indesitjada més a consciència, empenyent-la més enllà de les fronteres d´un país, o des d´una regió d´un país a una altra, o recloent-la massivament en camps.

Des de l´Antiguitat fins als nostres dies, les expulsions, sovint a mans dels conqueridors imperialistes, han estat freqüents. (...)

L´expulsió de jueus més coneguda segueix sent l´espanyola, propiciada per la Inquisició, en 1492. La campanya eliminacionista dels espanyol i de l´Església catòlica transnacional contra el jueus és especialment rellevant perquè els seus perpetradors empraren quatre dels diferents mitjans eliminacionistes: la transformació (la conversió forçosa), la repressió, l´expulsió i els assassinats selectius.

Daniel Jonah Goldhagen, Eliminacionismo. De la represión al exterminio, Claves de razón práctica nº 205, Septiembre 2010

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

L'argument de la simulació de Nick Bostrom.

Percepció i selecció natural 2.

Què volen els "teapartyers"?