Internet és el missatge.

 



Tal com Marshall McLuhan va observar, el mitjà és el missatge. Amb això es referia que el mitjà de comunicació ens condiciona molt més que no pas el contingut d’aquesta comunicació. O, dit d’una altra manera: uns mateixos continguts no són equivalents en diferents mitjans: llegir una notícia en un diari no equival a llegir una notícia en un tuit, un somriure en el món real no equival a un like o un emoji somrient.  Cada mitjà condiciona el que diem, com ho diem, com pensem i com ens sentim. De la mateixa manera que mitjans com la impremta o la televisió ho van trastocar tot, ara ens toca comprendre com les xarxes ho han trastocat tot. Com funcionen, com ens manipulen, com ens afecten psíquicament i quines relacions promouen. Introducció 10

Na Pai, La nostra atenció ha estat raptada. Autodefensa i supervivència a l’era de la distracció, tigre de paper, Manresa 2021

 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Percepció i selecció natural 2.

Gonçal, un cafè sisplau

Què és el conatus de Spinoza?