Filter-Bubble.
Les xarxes s’encarreguen de seleccionar i
oferir-nos aquells continguts més eficaços a despertar-nos aquestes emocions d’acord
amb la nostra sensibilitat i preferències personals. Així, generen la nostra filter-bubble personalitzada, una
bombolla que ens manté aïllats de totes les notícies i publicacions que no ens
facin sentir les emocions que més ens agraden i enganxen.
Les xarxes ataquen contínuament el nostre taló
d’Aquil·les emocional, explotant les nostres emocions més fàcils d’excitar.
Hauríem de sentir-nos utilitzats cada cop que ens quedem atrapats consumint
mems, tuis i posts, tot de tipus d’informació fragmentada i descontextualitzada
que ens emociona però que ens dona una visió molt superficial de la realitat.
Autodefensa 110
Na Pai, La nostra atenció ha estat
raptada. Autodefensa i supervivència a l’era de la distracció, tigre de
paper, Manresa 2021
Comentaris