Filter-Bubble.

 




Les xarxes s’encarreguen de seleccionar i oferir-nos aquells continguts més eficaços a despertar-nos aquestes emocions d’acord amb la nostra sensibilitat i preferències personals. Així, generen la nostra filter-bubble personalitzada, una bombolla que ens manté aïllats de totes les notícies i publicacions que no ens facin sentir les emocions que més ens agraden i enganxen.

Les xarxes ataquen contínuament el nostre taló d’Aquil·les emocional, explotant les nostres emocions més fàcils d’excitar. Hauríem de sentir-nos utilitzats cada cop que ens quedem atrapats consumint mems, tuis i posts, tot de tipus d’informació fragmentada i descontextualitzada que ens emociona però que ens dona una visió molt superficial de la realitat. Autodefensa 110


Na Pai
, La nostra atenció ha estat raptada. Autodefensa i supervivència a l’era de la distracció, tigre de paper, Manresa 2021

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Percepció i selecció natural 2.

Gonçal, un cafè sisplau

Què és el conatus de Spinoza?