Voluntat, atenció, intel.ligència.

Tan bon punt s´ha donat aquest pas, la necessitat es fa menys imperiosa, l´atenció menys constant i el nen s´acostuma a aprendre a través dels ulls de l´altre. Les circumstàncies són diferents i desevolupa les capacitats intel.lectuals que aquestes circumstàncies li demanen. És inútil discutir si la seva "menor" intel.ligència és efecte de la naturalesa o de la societat: desenvolupen la intel.ligència que les necessitats i les circumstàncies de la seva existència els exigeixen. On cessa la necessitat, la intel.ligència descansa, a menys que alguna voluntat més forta es faci sentir i digui: continua; guaita el que has fet i el que pots fer si apliques la mateixa intel.ligència que ja has emprat, posant en totes les coses la mateixa atenció, no deixant-te distraure del teu rumb.
Jacques Rancière, El maestro ignorante, Laertes, Barna 2009
http://sites.google.com/site/conviccionslesminimes/el-llibre-del-manel-i-la-camil-la-2
Jacques Rancière, El maestro ignorante, Laertes, Barna 2009
http://sites.google.com/site/conviccionslesminimes/el-llibre-del-manel-i-la-camil-la-2
Comentaris