La lògica i la Belén Esteban.

Ja fa un temps que una companya de l´institut m´insisteix que hi dediqui algun article a la Belén Esteban. Suposo que com un creu que es deu a uns principis i que considera que cal mantenir una certa integritat estètica i moral, i que el blog ha de ser una expressió fidel d´aquesta voluntat, m´he anat resistint als seus constants suggeriments fins a aquest moment.

Fa uns dies, tanmateix, quan feia classe de lògica a 1r de Batxillerat i explicava els diferents tipus de fal•làcies, alguns dels meus alumnes van començar a fer –me un munt d´observacions a propòsit dels exemples que utilitzava per il•lustrar-les. Resulta que moltes de les intervencions d´aquesta senyora en els programes on ella apareix anaven com l´anell al dit a les diferents formes d´arguments incorrectes. Em vaig adonar que per a ells era molt més fàcil reconèixer una fal•làcia en boca de la Belén Esteban que en boca del professor. Aquest insòlit interès dels alumnes, és clar, va fer que m´empasés les meves recances a incloure cap mena de referència a fenòmens mediàtics en nom d´una sacrosanta defensa de la puresa intel•lectual. Per això, perquè cal fer qualsevol cosa per captar l´atenció dels alumnes, vaig decidir escriure un article que parlés de la Belen.
Heus aquí una petita mostra dels exemples que els alumnes van proposar :
Ad hominem: “Tu lo que quieres es que te hagan fija (en el programa), por eso no te importa decir barbaridades y inventarte cosas”
Ad verecundiam: “La gente ha decidido: yo soy mejor que la Edurne aunque baile peor”
Ad baculum: “Por mi hija mato”
Ad misericordiam: “Claro, como soy de barrio todo el mundo se mete conmigo”
Ad populum: “Claro, como soy de barrio todo el mundo me quiere y por eso me vota”.

Al final Maite ho has aconseguit. Estaràs contenta, no?

Comentaris

Anònim ha dit…
M'encanta aquest post!

Entrades populars d'aquest blog

L'argument de la simulació de Nick Bostrom.

Percepció i selecció natural 2.

Què volen els "teapartyers"?