Les matemàtiques i el pensament crític.






Ensenyem la part teòrica de les matemàtiques i després alguna aplicació trivial sense connexió amb el món real. I fer-ho d’una altra manera és difícil, perquè el món canvia molt de pressa i, lamentablement, molts docents no tenen el temps o la formació per a implementar canvis en els plans d’estudi. Però sí que crec que haurien d’intentar aprofitar l’entorn immediat per a introduir les aportacions de les matemàtiques als alumnes. Hem de fer-los prendre consciència de la seua importància en el món modern. Per exemple, en un camp com la ciberseguretat, tan rellevant avui dia. Però, a més, les matemàtiques són una forma d’entrenar el nostre pensament lògic i reflexiu. Aquests dies es parla molt de fake news i de com els mitjans de comunicació van plens d’idees diferents… Com se suposa què hem de decidir creure o no? Doncs bé, encara que les equacions quadràtiques o el teorema de Pitàgores no tinguen aplicació en la vida quotidiana de la majoria de les persones, el procés d’aprenentatge de les matemàtiques és una forma d’ajudar l’alumnat a ser agut, crític i objectiu. Crec que hem d’insistir molt en això.

Susanna Ligero, entrevista a Frederick Leung: "Molta gent ignora conceptes matemàtics bàsics", Mètode 07/09/2023

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Percepció i selecció natural 2.

Gonçal, un cafè sisplau

La ciència del mal (Simon Baron-Cohen).