Sentiments, injustícies i treballs de recerca.
Existeix la convicció, força estesa entre l´alumnat, que els principis i les regles aplicables a qualsevol situació en què s´ha de dirimir la validesa o incorrecció de les nostres paraules i de les nostres actuacions deriven d´una màxima que s´ha convertit paradoxalment en un principi d´aplicació universal: deixa’t endur per les teves sensacions, confia en el que sents . Creu cegament en el que et diu el teu cor: si ets sents bé amb el que has fet, oblida´t de totes les altres coses perquè el que has fet amb seguretat està ben fet. El problema d´aquesta manera absolutament emocional d´afrontar la vida és que de tant en tant es troben que el que han fet no genera massa entusiasme entre les persones que, per exigències del funcionament acadèmic, formen part d´un tribunal que ha de valorar els seus treballs de recerca, per exemple. Aquestes persones poden no compartir parcialment o absoluta el frenesí sentimental que sent l´alumne davant el resultat de la seva obra. Quan la nota amb la